onsdag 27. juni 2012

Et hull i et tre

Dette handler om et hull i et tre og en spennende venting på noe vi hadde håpet å få på brikken lenge...Nå var sjansen der etter tips fra Terje Kolaas...




Plasseringen av dette hullet var slik at det gikk fint å sitte i bilen og vente og godt var det for her ble det venting. 1. time gikk uten noen form for tegn til liv i hullet.. så kom plutselig denne karen og banket på..


..men det var da ikke flaggspetten vi hadde sittet her for å få bilde av - nå følte vi oss lurt ja... helt opp til reirhullet hoppet den og kikket inn, men da fløy den.. og ut kikket hullets egentlige eier..









Svartspetten eller Gjertrudsfuglen som den også kalles. Og det var den vi nå hadde ventet på her i nesten to timer. Ut fløy den og borte ble den. Nesten to nye timer gikk før den endelig kom tilbake og poserte opp stammen på vei til reiret igjen...



..og da kikket også ungene ut og så store som de var nå ville de vel snart være ute av dette reirhullet. Flaks at jeg var her og at Terje ville dele dette med meg. Tusen takk....





7 kommentarer:

Robert Espeseth sa...

Den er verdt å vente på...Svartspetten er det ikke ofte man får anledning til å se lengere. Fine bilder fikk du og...

Hilsen Robert

Lasse sa...

Ibland är det värt att vänta ! Spillkråka kallar vi den här, tycker Svartspett mer speglar dess rätta namn :)
Ha en fin dag!

Ottars fotoblogg sa...

Svartspetten har jeg ikke sett enda, her var du heldig og fikk fine bilder av denne flotte fuglen.

Ottar

Unknown sa...

Artig historie og flotte bilder av Svartspetten! Har observert Herr og Fru Tretåspett i området mitt, men ikke funnet noe hull..

Naturfoto Einar Hugnes sa...

Her var det noe kjent, ja! Flotte bilder som du fikk til!

OAL-photo.com sa...

Takker for gode tilbakemeldinger, det er vel like før jeg poster neste blogginnlegg. Tempoet til Einar klarer jeg ikke å følge....

Kolbjørn Pedersen sa...

flott serie av svartspetten, utrolig fin fugl