lørdag 11. mai 2013

En road-trip

Av og til kan man bare sette seg i bilen klokka fire på natta og kjøre. Bestemmelsessted blir til underveis eller er allerede avtalt. I mitt tilfelle håpet jeg Gaupa hos Terje Sylte skulle bli en stund til, mens jeg i tillegg skulle se om jeg fant det albino rådyret på Oppdal. Rådyret var jeg skråsikker på å finne, men gaupa var et litt mer usikkert kort. Ikke mindre grunn til en road-trip av den årsak. Fikk raskt avklart av Terje at gaupa nok var borte igjen,og heller ikke rådyret skulle vise seg å være lett denne gangen. Så uten at dette skulle bli den ultimate uflaks-turen måtte noe slå til. Håpet hang hos Terje Kolaas på Levanger og orreleken der... og det ble klaff må man vel si. I hvertfall fotografisk. Etter å ha frøsset ei natt i blautmyra der ble hjemkomsten preget av febertokter og hosteanfall etterpå men pytt pytt...



















Etter orre-natta på Levanger dro jeg innom Fjellopplevelse i Lierne en snartur for å besøke gamle kjente og nye. Ketil Olsen satt i et tiurtelt der oppe og da jeg fikk prøve ekornet delte jeg telt med Trym Sannes...Prøvde også å få røyskatten ut på fjøsveggen, men den hadde det nok best på innsiden så det ut for. Mat sto det ihvertfall ikke på skjønte jeg. Og så får jeg en anledning til å komme tilbake....på nye road-tripper.....akkurat nå gjelder det bare å bli frisk igjen til nye fototurer, og et Landstreff i Biofoto.

 







5 kommentarer:

Lasse sa...

Hej ! Riktigt fina bilder på orrleken !
Krya på dig !

Ottars fotoblogg sa...

God serie du viser, likte alle men nr. 9 blir min favoritt.

Ottar

Kenny Isaksson sa...

Snyggt Ola!
Fina bilder du fick med dig hem från Orrmyren. Hoppas du snart blir frisk igen. Må väl / Kenny

Kolbjørn Pedersen sa...

Flott serie fra orreleken, likte spesielt godt de to første

Ole Arne sa...

Flott opplevelse og beskrivelse fra orrleiken dette Ola..
Severdig og flotte bilder...
Lykke til videre med prosjektet...