lørdag 13. august 2011

Oppsummering av sommeren...

Ser noen er tidlig ute med å oppsummere sommeren på sine blogger. Den er vel ikke helt over enda, selv om det nærmer seg skolestart og sommerferie stort sett er historie. Men det er en kjennsgjerning at hekkesesong og dyreungers eventuelle trygghet i hi for lengst er over. Så her følger vi på men uten oppsummering kun ved å se videre framover. Nå starter rådyrene som de første på forberedelse til neste års ungekull med brunsttid og så går det slag i slag... for min del så er det reinens brunsttid i oktober som får prioritet i år.. regner med å dra til Forolhogna i begynnelsen av oktober - her kan man bli med om man ønsker det.. jeg skal følge i Vincent Munier sine fotspor fra da han var der for European Wild Wonders... blir vel også en tur innom Dovrefjellet etter  fjellrev og moskus... Så skal jeg på jerpe og lavskrike i september i Lierne. To turer til flatanger utpå tidlig vinter (November og Desember) blir det også. Satser  både på kongeørn og hønsehauk da... Ågskardet i høstfarger må det bli tid til.. får prøve å panorere sangsvaner igjen uten så mye støv på brikken som sist jeg var der. Videre blir det noen helgeturer i regi av Biofoto - lofoten og skagenstranda etter uvær - marmorslottet på Mo og Saltfjellet på reinsamling i desember... da er programmet for dette året fylt tror jeg og vel så det. Avslutter med ett av de første bilder jeg tok i dette prosjektet - Fra Røst i 2009... Toppskrav og alke...
Fortsatt god sommer og en fortreffelig fotohøst.......

3 kommentarer:

Hilda R.B sa...

Ser du er ivrig og har mange prosjekter på gang.
Bildet du har lagt ved er bare helt nydelig. Tenk å få skarven med topp og en alke ved siden av. Godt jobbet!

Unknown sa...

Hei.

Jeg beskyldes nesten for å ha ADHD, men du er værre. Imponerende!!
Ser at våre veier nesten krysser hverandre ved flere anledninger. Det må vel skje før eller siden.

Lykke til. Jeg gleder meg til innleggene.

Kåre

OAL-photo.com sa...

Jeg takker Hilda og Kåre ... joda vi er nok bitt av samme slags basille skal du se...og at våre veier en dag møtes er nok helt sikkert... hvor blir jo artig å se da.... stå på...